مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» تحصیل در ایتالیا - اسکان دانشجویان

 

تحصیل در ایتالیا - اسکان دانشجویان

یکی از مسائل مربوط به تحصیل در ایتالیا شرایط اسکان دانشجویان است. تحصیل در ایتالیا از طریق سفارت دانشجویان محصل دردانشگاههای ایتالیا برای اسکان می توانند؛ خوابگاههای دانشگاهها، خوابگاههای خصوصی و یا سوئیت‌ها و آپارتمان‌های خصوصی را انتخاب کنند که در این مطلب شرایط هرکدام را توضیح می‌دهیم.

 

خوابگاههای دانشجویی دانشگاهها

اقامت در این خوابگاهها کم‌هزینه‌ ترین و به‌صرفه ترین راه اقامت در ایتالیا است. تحصیل در ایتالیا در این خوابگاهها امکاناتی مانند بوفه، دستگاه سرو اتوماتیک غذا و مواد غذایی در تمام ساعات شبانه‌روز، سالن مطالعه، سالن کامپیوتر و اینترنت بی‌سیم و امکانات ورزشی برای دانشجویان مهیا است. این خوابگاهها همچنین مجهز به خشکشویی و انبار است.

هزینه اقامت در این خوابگاهها، با استفاده از بورسیه و بدون بورسیه متفاوت است. هزینه تحصیل در ایتالیا دانشجویانی که بورسیه دارند برای هر ماه اقامت در اتاق‌های یک‌نفره این خوابگاهها بین 150 تا 250 یورو باید بپردازند. هزینه اقامت در اتاق‌های دونفره هم بین 75 تا 150 یورو در ماه است. دانشجویانی که بورسیه ندارند هم برای اقامت در اتاق‌های یک‌نفره، 300 تا 400 یورو و برای اتاق‌های دونفره 200 تا 300 یورو باید بپردازند.

 

خوابگاههای خصوصی دانشجویی

خوابگاههای خصوصی آپارتمان‌هایی با اتاق‌های یک یا دوتخته و سرویس‌ها و امکانات مستقل یا مشترک هستند. دانشجویان برای اقامت در این نوع خوابگاهها باید هزینه بیشتری نست به خوابگاههای دولتی و وابسته به دانشگاهها متقبل شوند. هزینه اقامت در اتاق های دوتخته این خوابگاهها، بین 250 تا 350 یورو در ماه است و برای اتاق‌های یک نفره هم باید هر ماه بین 350 تا 500 یورو پرداخت کرد.

 

سوئیت‌ها و آپارتمان‌ها

برای یافتن سوئیت‌ و آپارتمان باید به آژانس‌های املاک مراجعه کرد. اجاره‌بهای این آپارتمان‌ها بسته به شهر، محله و امکانات آنها بین 400 تا 1400 یورور در ماه متغیر است. این آپارتمان‌ها غالبا امکانات رفاهی کاملی دارند.

 

نکته مهم: اسکان موقت

در بدو ورود به ایتالیا و تا زمانی که محل اقامت دایم دانشجو (در دوران تحصیل در ایتالیا ) مشخص و قطعی شود احتمالا باید چند روزی را در هتل یا اقامتگاه‌های موقتی اینچنینی بگذراند. هزینه اقامت در اتاق‌های یک‌نفره هتل‌ها در ایتالیا شبی  30 تا 80 یورو است.

 

گروه مشاوران تحصیلی امیدار

021-88457035-88457242

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده